Thursday, August 21, 2014

:: last week ::

hai korang!

sorry lama tak update.agak kesibukan sikit.minggu lepas dua hari berjalan.beraya rumah pakcik dan makcik dekat selangor ni.hehe..tak pernah beraya..ok la.saya cerita ye.minggu lepas,parent saya datang kuala lumpur.singgah tengok anak bongsu kesayang ni ha.haha..tehn,dorang pergi penang.nak tengok adik mak.tak berapa nak sihat.sekali dengan beraya la.then,hari jumaat parent sampai and tidur rumah makcik dekat ampang.saya pun tidur sini.yela,anak mak abah kan.mana boleh berpisah.tapi,kalau nak diikut,saya lebih rapat dengan mak.kalau dulu,ye..saya rapat dengan abah.sebab dulu,abah paling manjakan saya.then,saya pun jarang kena rotan.hehe...mengada kan?ok..then,sabtu tengah hari parent,abang and kakak balik dah.lepas dorang semua balik,saya dengan makcik beraya rumah makcik dekat shah alam.heeee...seronok jugak la.haha....korang nak tahu ktorang sampai rumah pukul berapa....pukul 12.00am.pergh!mesti korang tak percaya kan?haha..hal ini kerana....nak pergi NSK selayang.konon-konon nak cari shampoo.dan yang membuatkan lambat,si WAZE ni ha.ada ke patut,telah menyebabkan kami berdua pusing dekat roundbout 5kali.hahaha..tak tahu apa yang dia cakap.dah la dekat roundbout,dia suruh masuk simpang ke empat.dah saya bingung.mana tak,yang pegang handphone makcik.bukan saya.kalau saya,saya tahu la.sebab kita nampak kan mana nak masuk.hahaha...ok la.then ahad pergi beraya rumah pakcik dekat puncak alam.perh!lama sangat dah tak pergi sana.motor besar ada 3 jibik beb!3 jibik....hati aku jadi tak tentu ala la..hehe...sampai dekat rumah pun malam.dekat pukul 10.00pm.alhamdulillah..semua selamat.

minggu ni minggu akhir.mula-mula tak rasa pun sedih-sedih ni.then,dalam kepala otak ni,memang nak jumpa si rusa tu je ha.dah siap cakap dekat mak dah.dalam seminggu ni,asyik fikir si rusa je.then,tadi pagi la.mesej si rusa.

me : hi.erm,esok free tak?ingat nak ajak keluar.nanti kalau ada pape,btau la ea.
si rusa : maaf ye.dekat airport nih.
me : (gelabah macam nak nangis sebab ingat dia nak pergi indonesia or korea)

masa ni...saya dah tak tahu nak buat apa lagi.rasa nak menangis.lepas tu,radio ni pulak..asyik siarkan lagu sedih.ya Allah...aku dah fikir dah esok tak jumpa ke apa ke...aku ni siap tanya dekat kakak offie aku,agak-agak dia buat apa dekat KLIA.akak tu cakap mungkin pergi tengok mayat #MH17.aku fikir "takkan la dia tak kerja?".then aku terus mesej dia.tak pe kalau nampak macam stupid.yang penting,jangan biarkan hati aku menangis.

me : buat apa?
....................................10 minit......................................
si rusa : tengah dengar taklimat #mh17

alhamdulillah..bukan saya lupa pasal semua ni.tapi,macam tak percaya la.takut tahu...takut!saya cuma berdoa je,sebelum saya balik,saya nak jumpa dia.ya Allah... ='(

ok la guys.chow dulu...adios.

XoXoX

No comments:

Post a Comment